четвъртък, 21 ноември 2013 г.

Малко повече светлина към проституцията

...





Думата проституция (pro: преди и statuere: карам нещо да стои изправено) е с латински произход и се отнася до хора, които получават парично възнаграждение за сексуалните услуги, които извършват.

Римляните постановили следните необходими условия, за да определят този статут. Проститутките правят секс pro pecuria, palam и sine delecta, т.е. за пари, за обществото и без да изпитват удоволствие.

Проституцията се практикува от жени, мъже и деца.

Оригиналът на еврейската дума, използвана за проститутка, е k'deshah, което означава свещен или свят.

Първоначално, организираната проституция се осъществявала от жриците в храмовете, като с получените пари те поддържали храма.

Жриците на Афродита обикновено оставали на нейна служба до смъртта си. Проституцията в храма намаляла с нахлуването на патриархалните племена и замряла при разпространението на Християнството.

Английският археолог и египтолог [Уилям Матю] Флиндърс Пийтри (1853 - 1942) пише:

... преобладаващото по-рано право на майката било по-благосклонно към сексуалната свобода на жените, отколкото наложилата се по-късно патриархална система. Така в най-ранната египетска история жената, дори и да била омъжена, имала правото да предложи услугите си на всеки мъж, който пожелае, като му изпрати дрехата си. Когато правата на мъжете нараснали, тази свобода вече се смятала за криминален акт, но тъй като жриците на Амен останали под божествена защита, запазили привилегиите си до последно.

("Египетски приказ¬ки" от флиндърс Пийтри, стр. 10, 48)

Независимо от социалната стигма, до услугите на проститутки прибягвали крале, войници, рицари, общественици и дори спечелилият си печална слава с това Папа Александър VI, който през 1501 г. влязъл в историята, като устроил "най-разюзданата и безнравствена оргия във Ватикана".

Ватиканският историк Бърчард разказва:

... една вечер, през октомври 1501 г., Па¬пата нареди да изпратят в покоите му 50 проститутки. След вечеря те танцуваха със сервитьорите и гостите в началото облечени, но не след дълго - напълно голи. Тогава поставиха на пода свещници със запалени свещи и между тях разпръснаха кестени... Накараха жените да пълзят и да се влачат между свещниците по корем, и да се опитват да съберат кестените. Накрая се раздаваха награди и бе обявено, че ще ги получат тези мъже, които по мнението на зрителите, са успели да опознаят плътта на повече от т. нар. проститутки...

("Сексът в историята" от Г. Ратри Тейлър, стр. 141)

Древните римляни възприели проституцията, за да възпрат мъжете от прелъстяване на омъжени жени и разбиване на семейства. На 23 април бил празникът - фестивал в чест на богинята на проститутките. Първоначално участвали само мъже, но по-късно и жени.

Месалина, ненаситната съпруга на римският император Клавдий, имала запазена стая в публичния дом, където си почивала и задоволявала любопитството и лъстта си, забавлявайки множество клиенти.

Противно на това, Теодора, друга римска императрица и самата - бивша проститутка, решила да преобрази всички свои посестрими. Тя създала манастир за възстановява¬не и изправяне на 500 уличници, където те били задължени да пазят строга религиозна дисциплина. Това начинание се оказало с фатални последствия, защото много се САМОУБИЛИ или поне се опитали, като се хвърляли през прозорците, когато пристигали новите пленнички. Въпреки очевидния провал, Теодора не променила мнението си, че това е най-добрата стратегия за нейната реформа.

Днес мъжете, които си наемат прости¬тутка, го правят по различни причини - след среща или връзка с жена, с която не се е стигнало до сексуален акт, между две поредни връзки, за да практикуват секс, който техните партньорки не биха възприели, когато търсят разнообразие или заради секса без ангажименти и чувство за вина. Това са само някои от причините. Мнозина заплащат цяла нощ, за да не ги изостави жената след сеанса, а други смятат, че като плащат на проститутка им е по-изгодно, отколкото да издържат жена, с която да са обвързани.

Жените стават проститутки по много причини. Заплащането е по-голямо, отколкото при другите професии, и се радват на вълнуващо мъжко внимание. За жените без никакви умения това е единственият вариант за прехрана. Почти всички проститутки в страните от третия свят, както и голям брой в Америка са майки, които издържат семейства. Взимането на пари от мъжете кара някои да чувстват, че държат нещата под контрол, други харесват разнообразието на сексуални партньори, а трети го правят за отмъщение на флиртуващи съпрузи.

Много от тези жени са се научили да бъдат безчувствени, тъй като връзката между тях и клиента е чисто търговска и това кара всеки да се чувства емоционално използван. Проститутките варират според секс услугите и тарифите. Тези, които работят у дома си, поддържат редовни клиенти, които обслужват.

Когато проститутката се оттегля от занаята, тя продава книгата с клиентите си и се свързва с всеки, като казва, че би желала да ги представи на своята наследница. През 1975 г. такава книга беше продадена за $40 000. Обикновено медиите превръщат високо платените момичета на повикване в обаятелни личности, а заклеймяват уличниците. Като цяло професията е изтъкана от непрестанни кавги с клиенти, сводници, полиция, общество и изнасилвачи.

Мнозина мислят, че това се дължи на ниския морал на проститутките, феминистката Присила Александър не е съгласна. Тя заявява:

[...] Страните с най-ограничаващо законодателство, включително Съединените ща¬ти, както и страните от югоизточна Азия, навличат повечето си проблеми от насилието над проститутките (и жените, чието поведение се тълкува като на проститутка), кражбите, свързани с проституцията, сводничеството (особено бруталното сводничество) и въвличането на деца и младежи в занаята. Обратно - страните с малко ограничителни мерки, като Холандия, Норвегия, Германия, Дания и Швеция имат малко проблеми в тази посока. Няма страна, която да е на¬пълно безопасна за проститутките. Дамгата на позора изолира тези жени и законите увековечават този позор, вместо да го разсеят, легитимират и реабилитират жените, упражняващи тази професия.

("Секс съчинения, писани от жени, работещи в секс индустрията", "Проституцията,
Най-трудният въпрос за феминистите" от Присила Александе: редактирана от Фредерик Делакост и Присила Александер, стр. 196)


ВНИМАНИЕ:
Проституцията в България е нелегална. С изключение на няколко района в Невада, проституцията и на територията на Съединените щати е незаконна;


Тя е легална в Австралия, Холандия и Германия. Клиент, който си поръча проститутка (или която и да е жена), която е неопитна; или необучена в определен вид сексуална дейност, рискува да не бъдат взети необходимите предпазни мерки. Тази опасност се появява всеки път, когато в ануса се вкара предмет - акт, при който може да бъде нарушена целостта на кожата, когато се консумират фекалии и телесни секрети, когато се използват сериозни методи на закрепостяване, електрически шок, лишаване oт кислород, игра с катетри и т.н.



ХЕТЕРИ (Куртизанки)

Гръцките хетери били жени за компания и забавление през 4-5-и век пр.н.е.

Те били най-висшата от трите класи гръцки проститутки.
Средната класа се наричали олетриди. Те свирели на музикални инструменти по време на пирове и празненства и практикували проституция като второстепенен източник на приходи. Най-низшата класа били диктериадите, чиито основни таланти били в областта на секса.

Хетерите могат да се сравнят с най-висшата класа европейски куртизанки. По-голямата част от хетерите първоначално били робини. На гръцките жени рядко се позволявало да преследват интелектуални цели и интереси. На бившите робини било разрешено да останат моми и да получат солидно за времето си образование. Въпреки че хетерите често били финансово подкрепяни от любовниците си, на тях им била позволена много повече свобода от тази на другите жени, които веднага след брака били затваряни в техните гинецеи (специално помещение за жени в Древна Гърция) и домове.

За древногръцките жени било изключително трудно да си извоюват каквото и да е позитивно признание, но някои от хетерите са споменати от историците.

Красивата и високообразована Аспасия станала любовница на атинянския държавник Перикъл, управлявал Атина дълги години.

Таис, любовницата на Александър Велики, била опозорена поради факта, че го убедила да подпали Персеполис в Персия.

Фрина е известна древногръцка атинска хетера, муза на гръцките творци Праксител и Апелес. Смята се, че е послужила за модел на известната статуя на Праксител „Афродита Книдска“. Изправена е на съд пред Ареопага по обвинения в безбожие и неблагочестие. Защитата ѝ се поема от атинския оратор Хиперид. В кулминацията на речта си той сваля дрехата на хетерата и смаяни от красотата ѝ съдиите я оправдават.


Има исторически доказателства за това, че някои от хетерите водили кампании за образоване на останалите жени и повдигане на техния статут.




ГЕЙШИ

Първоначално гейшите са били предимно мъже.
(не знам думата гей дали не е с такъв произход, но Гери може и да знае)

Постепенно мъжете гейша (също познати като хокан) изчезват и названието гейша се е използвало само за жена гейша, както се използва и сега.
Гейшата започва обучението си, докато е съвсем малка. Тогава тя се нарича майко, в превод майко означава "танцуващо дете" . Обучението на майко отнема 5 години, през което време тя учи традиционни японски изкуства и етикет. Да стане майко - чиракуваща гейша ученичка, е било стремеж на много японски момичета. Тази, която намери куража да стане майко, отива да живее в общежитие, наречено окия, с окаа-сан,което означава майка - притежателката на окия, намиращо се в Ханамачи .
По време на детството си начинаещата гейша работи като домашна прислужница или помощница на вече опитна гейша и така получава обучението си. Животът ѝ става труден. Сутрин тя става в ранните часове и ляга късно нощем. Тя се учи да пее, да танцува и да свири на традиционния японски струнен инструмент шамисен, наподобяващ китара. Майко трябва да изучи различните традиционни японски изкуства, чайната церемония и икебана, както и тънкото умение да води разговор.

След такова трудно и дълго обучение един ден, ако майка-сан реши, че кандидатката вече е готова, идва мечтаният момент тя да бъде обявена за гейша. Вече може да започне да носи специалните кимона, да се гримира с блестяща бяла пудра и да рисува кърваво червени устни и да си прави сложна фризура. Вратът отзад винаги се остава в естествения цвят, защото това се счита за най-еротичното място в женското тяло. Очите се гримират в черно и червено - "Очите са вратата към душата на човека и затова трябва да са най-красиви".

Цялото облекло на гейшата тежи около 2-3 кг. Перуката и аксесоарите по нея също са около 2 кг. Дървените сандали на гейшата се наричат окобо.

Докато професионалните куртизанки предлагат сексуално забавление, то гейшите използват уменията си да забавляват, използвайки традиционните японски изкуства - музика, танци и разказване на истории. С времето са се предпочитали артистичните умения на мъжете и жените гейша, вместо на високо поставените куртизанки

Представите за гейшите предлагащи сексуално забавление съществуват най-вече извън Япония в Западния свят. Тези представи се допълват и от японските проститутки, които в желанието си да добият славата на гейшите сред туристите наричат себе си гейша. По принцип гейшата трябва да остане неомъжена (или да се оттегли по време на женитбата).

Японските гейши са жени обучени да забавляват мъжете с чар, интелигентност и обаяние. Някога те били откупувани като малки момичета от родители¬те им, както били откупувани и йошиуара (японските проститутки) с тази разлика, че гейшите получавали солидно образование и в последствие сами избирали партньорите си. Те започвали образованието си на 12-годишна възраст и в следващите шест години овладявали обществения етикет, старинни танци, песни, ритуали и съвършено движение на ръцете и тялото, необходими за чайните церемонии и церемониите за подредба на цветя.

В началото на 19 – век, японската култура малко се е интересувала от романтичната любов. Съпругата играела роля на слугиня или майка, а не на някой, с когото можеш да разговаряш или да засипваш с обществено невъзприети прояви на внимание. Така йошиуара (проститутките) обслужвали и задоволявали страстите на мъжете, а гейшите разговаряли с тях на всякакви теми и им правели компания.

Мъжете, които можели да си позволят да имат сексуални отношения с гейша, често се въздържали от това изкушение заради промяната на финансовия или социален статут в последствие. Той бил равносилен на това да поемеш отговорността освен за съпругата си и за официалната си любовница. Мъжките чеда, които се раждали от такава Връзка (с гейша или любовница), били осиновявани от бащата и законната му съпруга, а момиченцата били отглеждани от майките си.

Днес гейшите сами избират професията си и често произхождат от работническата или средна класа, въпреки това повечето от тях са дъщери на гейши или на собственици на чайни салони. Западното влияние и пропаганда понижиха статуса на гейшите и йошиуара в Япония.

Хендрик де Лию чудесно илюстрира полярността между двете култури:

Ако японците могат да бъдат обвинени в това, че са неморални и цинични реалисти в официалното си отношение към секса, то за Запада може да се твърди, че външно е сантиментален и лицемерен. Разбира се, от гледна точка на западното съзнание, особено за християнското, йошиуара е нещо наистина греховно. Японското мислене е различно, тъй като моралът и целомъдрието за тях са нещо повече от загърбването на сексуалността. За тях западният идеал за добродетелта принадлежи на едно доста аморално същество. Жената може да бъде събирателен образ на всички установени добродетели и същевременно да бъде отдадена на тялото си.


КАТАМИТИ
(Bardajes, Pathicus) Kama-Mumume са момчета - лични любовници на по-възрастни мъже.

Пример в митологията е Зевс, който приел Ганимед като свой любовник и го назначил за водоносец в двора си. Дребните гърци последвали примера му и момчетата често напускали дома си с разрешение на родителите, за да стават компаньони на по-възрастни мъже. Мъжът полагал достатъчно грижи, за да може момчето да получи образование. Така свалял от плещите на родителите това финансово задължение.
Маите имали обичай, при който родителите на младежа го снабдявали с поробено момче, което той използвал сексуално. Младият мъж не можел сам да избира свое момиче или да има отношение с годеницата преди брака. Тази практика била възприета, за да защитава жените на женените мъже от много необуздани младежи.
("Сексът в историята" от Г. Ратри Тейлър, стр. 290)






ПУБЛИЧНИ ДОМОВЕ

(Бордеи, Зони на червените фенери, Плаващи свинеферми. Лодки на цветята - публични домове, които действат на лодките, Зелени будоари - учреждения, предназначени за секс, но без доставка на партньори)

Публичните домове са учреждения, където проститутките ръководят бизнеса си. Те се спонсорират и управляван: от религиозни, правителствени, бизнес инвеститори или от самите проститутки.

Бордеите добиват популярност в древността, когато жриците не представлявали интерес и полигамиите общества узаконили практиката богатите мъже да имат собствени хареми. Алтернативата за бедните била да имат подобни, макар и временно, жени в бордеите. Таксата за посещение била разумна и достъпна в сравнение с разноските за поддържане на частен харем.

Древните гърци и римляни имали много публични домове. На тях се гледало като на необходимост да се помага на мъжете, които не били сексуално удовлетворени от брака си. Така те нямало да разбият семействата на останалите сексуално задоволени мъже. Римските бордеи доставяли допълнително забавление за клиентите, както и голямо разнообразие от сексуални удоволствия като гъски, предназначени за ависодомия, стъклени подове за осъществяване на копрофилия, мъже за хомосексуални актове, девственици и невръстни деца за фелацио и коитус интерфеморис .

Китайците били доста скандални с техните лодки на цветята. Те варирали по размер, като най-големите стигали до 25 м на дължина и 5 м ширина. Големите лодки били щедро декорирани със скъпи килими и кристал, закачен на стената. Клиентите слушали музика на живо и си угаждали в зали с различни видове опиум, питиета, възхитителни ястия и красиви млади момичета. Компаньонките били откупувани от родителите или от търговци и от малки били обучавани, подобно на японските гейши или йошиуара. Носели дрехи от скъпа коприна и подчертавали външния си вид с козметика. Забавлявали гостите си с учтиви разговори на социална тематика, преди заедно да се оттеглят на някоя от малките лодки, съпровождащи главната.

Американският Запад има по-малко известна версия на лодките на цветята. Пътуващите бордеи презрително са наричани плаващи свинеферми. Техните съдържателки, наречени Мадам, пътували с антуража си, наемали лодки и ръководели бизнеса си по реката.

В т.нар. къщи за уговорени срещи любовниците правели тайни свиждания. Те се различавали от публичните домове по това, че жените не били от персонала, а мъжете водели любовниците си. Екстериорът и интериорът не се набивали на очи, за да не предизвикват подозрение.

В Съединените щати публичните домове добили известност през 19-и век, не само на запад, където съотношението мъже - жени било несъразмерно, но и на юг - сред брокерите на роби, които развили бизнес с обслужващи момичета на повикване или компания за преспиване.

Червените фенери идват от китайските къщи за проституция, където лампи от червена коприна и бамбук висели пред т.нар. мени къщи (барове, в които действала нелегалната проституция). Явно китайските емигранти пренесли традицията на червените светлини в Калифорния.
("Сексът в историята" от Рей Танахил, стр. 191)

Днес публичните домове се ръководят и притежават от Мадам. Тя е опитна проститутка, която води собствени клиенти, а списъкът с клиенти може да бъде откупен и други проститутки, понякога дори на специални разпродажби. През 1980 г. оттегляща се от бизнеса калифорнийска Мадам продаде списъка си за $50 000, като в специално въведение към него има персонално представяне на клиентите.

Мадам вербува работещите момичета сред зарязани любовници, улични проститутки, скучаещи домакини, студентки с ограничени средства, директно от баровете или от групови секс партита. За лесбийките се носи мълва, че се справят добре финансово и не са склонни да подхващат романтична и емоционална връзка с клиентите си - мъже. Мадам инструктира новите типипа секс, който ще предлагат на клиентите, и за стандарта на поведение и хигиена, които се очакват от тях.

Основният протокол в публичните домове започва с подбор на партньорка от клиент след непринуден разговор с няколко проститутки. После двойката се оттегля в самостоятелна стая. Клиентът може да бъде запитан дали не е полицай, като той не е длъжен да признава. Например в Калифорния е законно полицаят да отвърне "не" и да арестува жената, към която е отправил предложение Дори една любезна усмивка може да бъде тълкувана като потвърждение от нейна страна.
(Понякога е възможно полицаят да посещава къщи за групов секс, като дори се включи в играта. Тогава предлага пари на някоя от партньорките си и я арестува, ако тя приеме или не изрази отказа си достатъчно категорично.)

Клиентите преговарят с проститутката, за да определят кои фантазии тя е готова да разиграе и на каква цена. После той плаща и подлага на преглед гениталиите си. Ако имат жълт секрет, херпес, венерически брадавици, сифилистични поражения, струпеи или срамни въшки, той е помолен да дойде, след като се излекува. (Самите проститутки се преглеждат всяка седмица от лекар.) Успешно преминалият прегледа взема душ или се оставя на проститутка¬та да го измие, преди да влезе в леглото й.

Целуването уста в уста не е възприето заради интимността, която предизвиква, и защото разпространява заболявания, които в последствие могат да съкратят работното време на проститутката. Щом сексуалният акт приключи, може да последва договаряне за още време или напускане, след кое¬то да има кратка почивка и избор на нов партньор за по-късно.

Уважението трябва да бъде взаимно. Ако клиентът е внимателен, проститутките са по-склонни да отвърнат с взаимност.

Понякога публичните домове предлагат меню, което клиентът да избира сам.

В Съединените щати изборът на публичен дом е ограничен в сравнение с това, което е можело да се намери в миналото или в други страни. Някои къщи са специализирани да предлагат гейове, непълнолетни (противозаконно), партньори с наднормено тегло, садомазохизъм, подофилия (фетиш към стъпалата), инфантилизъм, копрофилия и урофилия.

Ако някой публичен дом не може да реализира фантазиите на клиента, етиката изисква да го препрати към колеги, макар и конкуренти, които изпълнява исканите от него услуги.

....

11 коментара:

gergana каза...

хм, знаеше, че ще го прочета, нали... ;)
но аз съм на страничката за "суши" - история, рецепти, магазини... там ще ме намерите, запретнала ръкави

иначе по темата - не смятам, че гей идва от гейша, а доколкото знам гейшите са се занимавали с театрално изкуство (танци), и тъй като навсякъде първите актьори са били мъже и са играели еднакво добре и женските роли, затова и първите гейши са били мъже

та... гейшите, за разлика от другите самораздаващи се и просветени жени-жрици, са били повече музи отколкото проститутки, така да разбираме?

не, не съм гейша (по онзи въпрос), което не знам дали ме прави гей или ... по-малкия брат на Елфа :)))))))

!голям труд! браво!!

lammoth каза...

Дано никой не се обиди, но все пак:
Да живеят проститутките!

:D :P

Светла каза...

Аххахах Гери,
и аз си мисля, че баш такава е следата с гейовете и гейшите.

Иначе по заслуги като музи - хетерите са на челните места.

Източните предпочитания доста се различават от европейските.

Само си помисли, кой балканец ще търпи, неква жена да му говори умности, само да му пее и чай да му прави. Не музата му ще секне, ами и оная му работа никогиш нема се дигне.

По нашия край, даже нема к'во да приказва булката, че и да пее... най си е добре кючеци и гибеци да мета и после художествена гимнастика в леглото.

Иначе... ме размисли... може би комунистите са измислили курварлъка, за да не си плащат, че и да прибират, кой каквото пипне, за него си е :) Мамка им социалистическа!
:)))))

Ей на, по старите векове, си е било ясна и уредена работата на жените музи...

Светла каза...

Ламоте,
евала за уважителното отношение към професията! Подкрепям те! Аз съм за легализация на проституцията.

Модерната вещица каза...

Доколкото знам гей идва от англ. gay (весел, шарен, игрив).

Интересна информация поднасяш.

Светла каза...

Вещерке,
това с геят е закачка между мен и Гери :))))
ние си знаем що си смигаме :)

Благодаря ти за инфото.

И също ми е драго, че наминаваш :)

Модерната вещица каза...

Ааа, извинявам се, че съм се намесила в шегата. Аз по инерция тръгвам да ограмотявам :)

Светла каза...

Няма за какво да се извиняваш :))))
Когато ти иде да казваш нещо, си го реквай :)

Крис Ванев каза...

:)

Проституиране против волята. Трафик на момичета. Търгове на момичета. Не засягаш подобни теми, но мисля, че имам нещо предвид и ако го докопам ще споделя.

Това не е кусур, а според мен, по-скоро елегантно пропускаш мрачната страна на монетата.

Прекрасен текст си сглобила, бижу!

Светла каза...

Крис,
не исках да ги смесвам темите.
някой ден може би ще драсна и за обратната страна, но само като си представя шумотевицата на социалния дебат... и си отлагам умишлено.
Пък и за тъмната страна неспирно се пише и тръби, че и аз да се включа в крещенето...

Анонимен каза...

prosto puciata na magete da ne govorim ritorica. ma no prostitutkite sa nai dobrite turgovci prodavat i produkta se si e u tex.nai staria zanaiat ili profesia.ta az o6te se prodavam ta o6te nikoi ne e kupil smex v zalata.admon ministara na udovolstviata da napravi ne6to ta da se kotiram i az admon

Публикуване на коментар